PrestaShop

Nasiona Chia - 500g

O Produkcie

Nasiona Chia

1-2 dni

10,49 zł

Nasiona Chia stanowią obfite źródło błonnika oraz kwasów tłuszczowych Omega 3 i Omega 6.

Dla zdrowia bardzo ważna jest odpowiednia proporcja Omega 3 i 6. Olej z Nasion Chia zawiera 30% kwasów omega-3 oraz 40% kwasów omega-6. Zawierają korzystne dla zdrowia długołańcuchowe nienasycone trójglicerydy (ang. LCT) w odpowiedniej proporcji, przez co zmniejszają złogi cholesterolu w ścianach naczyń krwionośnych.

Badania wskazują również, że wprowadzenie nasion Chia do diety ma korzystny wpływ ochronny na wątrobę przy stosowaniu diety bogato tłuszczowej. Poprawia się również wrażliwość na insulinę i tolerancja glukozy. Duży udział błonnika, zarówno frakcji rozpuszczalnych jak i nierozpuszczalnych, poprawia działanie jelit i działa na nie ochronnie.

Kwasy omega zawarte w nasionach Chia wspierają organizm przy obniżaniu poziomu cholesterolu i trójglicerydów. Nasiona zawierają błonnik, który wywołuje efekt obniżenia poziomu cukru we krwi, co jest bardzo korzystne dla diabetyków. Rozpuszczalny błonnik wyraźnie poprawia trawienie i zapobiega zatwardzeniom. Wspomaga proces odchudzania dając uczucie sytości.

Flawonoidy zawarte w chia działają jak przeciwutleniacze, które wzmacniają system immunologiczny, co zapobiega infekcjom. Wysoka zawartość przeciwutleniaczy zapobiega przedwczesnemu starzeniu się skóry.

Nasiona chia nie zawierają glutenu. Ziarenek nie trzeba mielić, ponieważ są stosunkowo łatwe do pogryzienia, wystarczy dodać je do ulubionej potrawy. Chia to również bardzo dobry wypełniacz żołądka, namoczone nasionka pęcznieją i 8-9 razy zwiększają swoją objętość powodując tym samym sytość, znacznie spowalniają zamianę węglowodanów w cukry - dobra wiadomość dla chcących zgubić nieco kilogramów oraz dla chorych na cukrzyce.

Nasiona Chia zawierają więcej:

  •  kwasów omega 3 niż łosoś atlantycki
  •  przeciwutleniaczy niż świeże jagody
  •  białka, błonnika i wapnia niż nasiona lnu
  •  wapnia niż mleko 2%
  •  żelaza niż szpinak
  •  błonnika niż otręby

Zalety stosowania Nasion Chia:

  • wspomaga odchudzanie
  • pomaga w problemach z wątrobą
  • poprawia pracę jelit
  • obniża poziom cukru we krwi
  • pomaga w problemach z wypróżniamiem
  • zapobiega infekcjom
  • wspomaga układ nerwowy
  • wspomaga układ kostny
  • zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia
  • opóźnia procesy starzenia
  • utrzymanie prawidłowego stężenia cholesterolu we krwi
  • działa antyoksydacyjnie, dzięki wysokiej zawartości przeciwutleniaczy,

Skład i dawkowanie:

Nasiona Chia (Salvia hispanica).

Zalecane spożycie nie powinno przekraczać 15g dziennie.

 Dorośli mogą zażywać dwie łyżki dziennie nasion chia w sałatkach, jogurtach lub jako dodatek do pieczenia chleba. Ponadto można zrobić “żel” z 1 części ziaren chia i 7 części wody i odstawić na 10-20 minut do napęcznienia. Tak rozrobiony żel spożywać po 2 łyżki dziennie przed głównymi posiłkami (nastąpi efekt nasycania), popij dużą ilością  wody.

Napisz opinię

Nasiona Chia - 500g

Nasiona Chia - 500g

Napisz opinię